Regulamin sklepu internetowego
§ 1. Definicje
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie sklepu internetowego oznaczają:
-
Właściciel Sklepu – ITSIGMA Jacek Zieliński z siedzibą w Warszawie, ul. Franciszka Marii Lanciego 8/3, 02-792 Warszawa, NIP 8882500038, REGON 147427470, adres e-mail: kontakt(at)evouchers.pl.,
-
Sklep – Sklep internetowy evouchers.pl, który prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie Regulaminu;
-
Regulamin – Regulamin Sklepu stanowiący integralną częścią Umowy, regulujący zasady i warunki zamawiania przez Klienta towarów za pośrednictwem Internetu w Sklepie,
-
Umowa – umowa sprzedaży zawiera pomiędzy Właścicielem Sklepu a Klientem, na mocy której Właściciel Sklepu zobowiązuje się do przeniesienia własności i do wydania Towaru, a Klient zobowiązuje się do odebrania Towaru oraz do zapłaty ceny na rzecz Właściciela Sklepu,
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna, która dokonuje zakupu Towaru za pośrednictwem Sklepu,
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Właścicielem sklepu czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
-
Odbiorca Towaru – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna niebędąca Klientem, która w zamówieniu złożonym przez Klienta została wskazana jako adresat zamówionego Towaru,
-
Strona internetowa – https://evouchers.pl
-
Towar – produkty, które Klient może zamówić w Sklepie za pośrednictwem Strony internetowej i następnie nabyć na podstawie Umowy zawieranej z Właścicielem Sklepu,
-
K.c. – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459, ze zm.),
-
Dzień roboczy – oznacza każdy dzień powszedni, z wyłączeniem sobót oraz dni określanych jako ustawowo wolne od pracy,
-
Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 683, ze zm.),
-
eKod – dokument na okaziciela w postaci elektronicznej, zawierający unikalną kombinację znaków, która umożliwia Klientowi skorzystanie z produktów lub usługi dostawcy produktu lub usługi, który to dostawca jest Wydawcą danego eKodu.
§ 2. Postanowienia ogólne
-
Warunkiem zawarcia Umowy jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
-
Ceny podane w Sklepie są cenami brutto - zawierają podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej w chwili zawarcia Umowy.
-
Zdjęcia mają charakter poglądowy, zamawiany Towar może nieznacznie różnić się od prezentowanych wzorów.
-
Każda ze stron Umowy jest bezwzględnie zobowiązana do stosowania się do postanowień niniejszego Regulaminu.
-
Treść Regulaminu jest dostępna na Stronie internetowej.
-
Do korzystania ze Sklepu oraz Strony internetowej jest posiadanie urządzenia pozwalającego na korzystanie z sieci Internet, skrzynki pocztowej e-mail oraz przeglądarki sieci Internet umożliwiającej wyświetlanie stron WWW.
§ 3. Warunki zakupu
-
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet, zamówienia przyjmowane są na Stronie internetowej.
-
Zamówienia można składać poprzez formularz dostępny na Stronie internetowej. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu.
-
Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów K.c.. Tym samym złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza zawarcia Umowy. Klient wypełniając formularz zamówienia składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży określonego Towaru. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający w e-mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.
-
Sklep ma prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Towarów oraz do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży. Zmiany te nie dotyczą zamówień złożonych przed datą ich wejścia w życie, a także do Umów zawartych przed tą datą.
-
Dla Klienta i Sklepu wiążące są informacje zawarte na Stronie internetowej przy kupowanym Towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka Towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
-
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w dni ustawowo wolne od pracy rozpatrywane są w pierwszym Dniu roboczym następującym po dniu, w który zamówienie zostało złożone.
-
Sklep internetowy prowadzi oferuje następujące Towary:
-
Karty Podarunkowe oraz Karty Prezentowe z nominalną kwotą zasilenia zewnętrznych producentów;
-
Elektroniczne karty podarunkowe oraz eKody.
-
§ 4. Potwierdzenie i weryfikacja zamówień
-
Warunkiem zawarcia Umowy jest podanie przez Klienta danych pozwalających na jego weryfikację. W przypadku gdy zamówienie ma być zrealizowane (przesłane) do Odbiorcy Towaru, Klient jest zobowiązany podać także niezbędne dane Odbiorcy Towaru.
-
W przeciągu 24 godzin (w dni robocze) od momentu złożenia zamówienia i jego opłacenia (decyduje data księgowania na koncie Sklepu) przeprowadzana jest jego weryfikacja, w ramach której ustalane są szczegóły dostarczenia przesyłki. Weryfikacja odbywa się telefonicznie lub poprzez e-mail. Weryfikacja kończy się wysłaniem wiadomości e-mail, o której mowa w § 3 ust. 3 in fine Regulaminu.
-
Sklep zastrzega, że jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia w uzasadnionych przypadkach, w tym m. in.:
-
gdy nie posiada danego Towaru na stanie (w magazynie);
-
w ofercie znajdującej się na Stronie internetowej zamieszczono błędny opis Towaru lub podano niewłaściwą cenę;
-
Klient podał niewłaściwe lub nieprawdziwe dane i nie jest możliwa jego weryfikacja;
-
-
W przypadku, o którym mowa w ust. 3, Sklep przekaże informację o stanie zamówienia na wskazany przez Klienta adres e-mail lub poinformuje telefonicznie na numer podany przez Klienta. W takim wypadku nie dojdzie do wysłania wiadomości e-mail, o której mowa w § 3 ust. 3 in fine.
§ 5. Płatność
-
Klient dokonuje płatności przelewem na wskazany przez Sklep rachunek bankowy lub za pomocą systemu płatności PayU.
-
Ceny przesyłki określone są w cenniku dostaw dostępnym na stronie: https://evouchers.pl
-
Sklep wystawia fakturę VAT/notę dokumentującą dokonany zakup.
-
Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym są cenami wyrażonymi w PLN i zawierają podatek VAT (ceny brutto), nie zawierają natomiast kosztów dostawy zamówionego towaru. Płatności należy dokonywać w złotych polskich (PLN).
-
Termin płatności za złożone zamówienie wynosi 5 dni od chwili złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu złożone zamówienie jest anulowane, a Towar będący przedmiotem zamówienia wystawiany jest ponownie na sprzedaż. W takim wypadku nie dochodzi do zawarcia umowy, a e-mail, o którym mowa w § 3 ust. 3 in fine nie zostanie wysłany.
§ 6. Wysyłka towaru
-
Zamówiony Towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych (np. Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej) lub za pomocą wiadomości mailowej, odpowiednio dla specyfikacji danego Towaru.
-
Realizacja zamówienia rozpoczyna się w momencie zawarcia Umowy.
-
Czas realizacji zamówienia – do dnia wysyłki zamówienia – wynosi maksymalnie 5 Dni roboczych od zawarcia Umowy.
-
Zamówienie wysyłane jest na adres wskazany w formularzu jako adres dostawy. Nie ma możliwości zmiany adresu po zawarciu Umowy. W razie podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia.
-
Wszelkie szczegółowe regulacje związane z przesyłką towarów określone są w regulaminach firm kurierskich, pocztowych i Poczty Polskiej.
-
Brak odebrania przesyłki i zwrot zamówienia do nadawcy skutkuje obciążeniem Klienta kosztami zwrotu paczki oraz kosztami ponownego jej wysłania.
-
Koszty transportu zależą od wyboru firmy dostarczającej przesyłkę i jej cennika. Klient jest informowany o cenie transportu przed złożeniem zamówienia.
-
W chwili odbioru zamówienia Klient zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia obowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy i niezwłocznie skontaktować się ze Sklepem.
§ 7. Prawo odstąpienia
-
Zgodnie z Ustawą Konsument, który zakupił towar poza lokalem oferującego go przedsiębiorstwa ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie, w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki (w przypadku umów wykonaniu której Właściciel sklepu wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik) lub zawarcia Umowy (w przypadku pozostałych umów). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Właściciela sklepu, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pisma wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
-
Konsument jest zobowiązany dokonać zwrotu Towaru niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Koszt zwrotu Towaru ponosi Konsument. Jeśli Konsument otrzymał zwracany Towar w inny sposób niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, to Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (ponad koszty jakie wynikałyby w przypadku wyboru zwykłej, najtańszej metody). W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, jeżeli zapłata została dokonana, zwrot zapłaty nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu przez Właściciela sklepu, z zastrzeżeniem ust. 5. Właściciel sklepu dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
Właściciel sklepu zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Zgodnie z treścią art. 38 pkt 13 Ustawy Konsumentowi nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od Umowy – zakupu Towaru, o którym mowa w § 3 ust. 7 lit b Regulaminu, jeśli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Właściciela Sklepu o utracie prawa do odstąpienia od Umowy.
§ 8. Zwroty i reklamacje
-
Właściciel Sklepu odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu w zakresie określonym przepisami K.c.
-
Ryzyko przypadkowej utraty lub zniszczenia Towaru przechodzi na Klienta w momencie wydania mu produktu przez Właściciela sklepu lub działającego na jego rzecz przewoźnika. Jeżeli Klient samodzielnie określił przewoźnika produktu, a Właściciel Sklepu nie miał na to wpływu, ryzyko to przechodzi na Klienta w chwili wydania produktu temu przewoźnikowi.
-
Reklamacji produktu dokonuje się poprzez zawiadomienie Właściciela Sklepu o niezgodności Towaru z Umową. Do reklamowanego Towaru zaleca się dołączyć dowód zakupu lub jego kopię, co ułatwia rozpatrzenie reklamacji. Niedołączenie dowodu zakupu lub jego kopii nie wstrzymuje jednak procedury reklamacyjnej.
-
Klient traci uprawnienia do złożenia reklamacji, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia wady Towaru, nie później jednak niż przed upływem 2 lat od wydania rzeczy Klientowi, nie zawiadomi o tym Właściciela Sklepu.
-
Właściciel Sklepu ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni roboczych otrzymania przez Właściciela sklepu oświadczenia dot. skorzystania z rękojmi wraz z żądaniem.
-
W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty dostaw ponosi Właściciel Sklepu.
-
Informujemy również, że Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
-
zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
-
zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;
-
skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej,
do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
-
§ 9. Ochrona danych osobowych
-
Składając zamówienie w Sklepie, Klient przyjmuje do wiadomości, iż jego dane osobowe będą umieszczone w bazie ITSIGMA Jacek Zieliński oraz przetwarzane dla celów zawarcia umowy i realizacji zamówienia. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
-
Administratorem danych osobowych jest ITSIGMA Jacek Zieliński z siedzibą w Warszawie, ul. Franciszka Marii Lanciego 8/3, 02-792 Warszawa.
-
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji zamówienia.
-
Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez sklep evouchers.pl. na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b) Rozporządzenia ogólnego o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 roku i zgodnie z jego treścią.
-
Odbiorcą danych osobowych Klientów będzie ITSIGMA Jacek Zieliński z siedzibą w Warszawie, ul. Franciszka Marii Lanciego 8/3, 02-792 Warszawa.
-
Dane osobowe Klientów będą przechowywane przez okres trwania umowy i realizacji zamówienia oraz po jej rozwiązaniu lub wygaśnięciu przez okres niezbędny do zakończenia realizacji wszelkich obowiązków stron wynikających z umowy i realizacji zamówienia.
-
Klient posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
-
Klient ma prawo wniesienia skargi do GIODO gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
-
Podanie przez Klienta danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i realizacji zamówienia. Klient jest zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i realizacji zamówienia. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych zawiera również Polityka prywatności Sklepu.
§ 10. eKody
-
Wydawcami eKodów są podmioty dostarczające towary lub usługi, za które można dokonać płatności za pośrednictwem danego eKodu
-
eKod można wykorzystać wyłącznie w sklepach Wydawcy danego eKodu.
-
Limit kwotowy na eKodzie wyrażony jest w złotych polskich (PLN) i stanowi maksymalną wartość towaru lub usługi, którą Posiadacz może nabyć od Wydawcy na podstawie eKodu.
-
eKody nie podlegają wymianie na gotówkę.
-
Właściciel Sklepu nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utraceniu eKodu.
-
Zasady wykorzystywania eKodów (w tym rodzaj i zakres sklepów, w których eKod może być wykorzystany, ilość transakcji, możliwość łączenia eKodów itd.) określa nadto regulamin Wydawcy danego eKodu. Link do regulaminu Wydawcy jest dostępny na Stronie internetowej w opisie danego eKodu.
-
Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem Wydawcy danego eKodu oraz o jego akceptacji i związaniu się nim.
§ 11. Postanowienia końcowe
-
Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na Stronie internetowej (w szczególności zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody wyrażonej przez Właściciela Sklepu.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na Stronie internetowej.
-
Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na Stronie internetowej. Do zamówień złożonych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
-
Uczestnik nie może się powoływać na nieznajomość Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa.
-
Niniejszy regulamin jest dostępny w okresie jego obowiązywania na platformie evouchers.pl.
Warszawa, 11.03.2025